woensdag 28 april 2010

reorganisatie

Mijn werkgever gaat reorganiseren. De hele organisatie structuur gaat over de kop.

Ik werk in een callcenter. Je kunt het niet bedenken of de laag wordt aangepakt. Zover ik dat nu kan bekijken blijft alleen de onderste laag, de belangrijkste, buiten schot. Verder wordt alles anders. Iedereen mag straks solliciteren op een veranderde functie.

Daar waar afgelopen winter ineens van veel naar maar één trainer werd teruggeschakeld, en vestigingsbreed maar zes trainers in de rol zouden vallen gaan we het straks weer helemaal anders doen. Daar waar met veel pijn gesneden is om op 24 trainers te komen gaan we nu naar een plan met 146 trainers. Alleen op mijn locatie dan een man of 55.

Betekent dat het fiks uitgekleed wordt, geen instroom meer. Of juist uitgebreid zodat we het vakinhoudelijke gaan borgen. Een plattere organisatie, geen praktijkopleiding meer. De begeleiders zoals die er nu zijn zijn dan niet meer nodig. Of moeten die de functie (want het wordt een functie) van trainer/coach nu gaan vervullen?

Bleh. Eén schrikbeeld op mijn netvlies. Een aantal begeleiders zie ik dat nog niet doen. Maar als we straks om moeten naar die organisatie invulling, dan zullen er mensen moeten zijn die het gaan uitvoeren. En bij gebrek aan anders….

Er is te weinig antwoorden bij teveel vragen. Het hoe wat wanneer is nog helemaal niet duidelijk. Zoals steeds in deze organisatie gaat eerst de botte bijl in je realiteit en daarna komt de hark. De grashark maakt het compleet en  als de rook om je hoofd is verdwenen is een andere realiteit ontstaan. En ondertussen blijft de shop open en gaan we gewoon verder. Verder alsof er niks gebeurt en je toekomst niet in één klap volstrekt onzeker is geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten