dinsdag 27 april 2010

illegaal gekocht biertje

Ziek thuis met een kop vol watten (laten we het netjes houden) en onder de invloed van medicijnen kijk ik naar AT5. Leuk, regionaal nieuws.

Nieuws over de op hande zijnde staking van schoonmakers op Koninginnedag. Maar ook handhavingsvraagstukken. De politie gaat met vereende krachten controleren op illegaal gekocht bier.

Ik probeer me dat voor te stellen. Hoe zit dat met de bewijslast. Politie agent X stapt op je af en verdenkt je van het in het bezit hebben van illegaal gekocht bier. Wat dan? Moet je een bonnetje uit je binnenzak halen om te bewijzen dat je hem hebt betaald. Moet er dan op dat bonnetje ook gemeld staan waar je hem gekocht hebt. Is een geschreven naam van de uitbater voldoende of moet het een logo zijn dat is gedrukt in een legale drukkerij. Wat nou als je drankmunten hebt gekocht. Moet je dan het aankoopbewijs van de munten bewaren en tonen dat je een munt hebt uitgegeven door je hand met de resterende munten op te houden?

En als je een biertje krijgt van een aardige omstander. Dan moet je dus vragen om de bon. Even een rondje geven wordt dan een administratief drama’. ‘Mag ik 25 bier en evenveel bonnetjes’?

Het zullen de medicijnen wel zijn. Ik snap de wereld niet meer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten