zaterdag 1 mei 2010

it takes her breath away

Het verzorgingshuis waar mijn moeder verblijft belt op. Mijn moeder is met de ambulance op last van de weekendarts overgebracht naar het ziekenhuis. Haar zuurstofopname in het bloed is met meer dan een kwart verminderd. Dat betekent dat ze niet alleen moet zwoegen om adem te halen maar dat ze ook nog eens alle spieren van minder zuurstof voorziet. Daardoor heeft ze hartritmestoringen. Het totaalbeeld is op dit moment voor de weekendarts reden om haar op te laten nemen.

Daar zal ze aan de zuurstof worden gelegd, ingeregeld worden, er zal gekeken worden naar andere medicatie. Haar hart moet opnieuw onderzocht worden (hebben we vorig jaar ook gedaan..).

Plots is hoe ik me voel niet meer zo interessant. Ik moet daar naartoe, iemand moet haar bijstaan. Voor mijzelf kan ik ook daar eventueel met haar huisarts wel overleggen. Een tas ingepakt en ik ga onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten