zondag 23 mei 2010

Bankstel

De driezitter die we hadden is onderdeel van een bankstel van mijn oudste dochter. Zij kocht een volledig bankstel en hield zelf de tweezitter en de fauteuil. Anders was haar kamer wel heel vol.

Ons oude bankstel was een eiken frame met een lederen, bordeaux rode kuipzitting driezits met twee fauteuils. Het bankstel was op. De zitting was na vele jaren mishandeling eerst vaal geworden en daarna op plaatsen gescheurd. Een kleed op de zitting was hard nodig. Toen zij het bankstel kocht dachten we met haar driezitter wel even vooruit te kunnen. We rekenden onderling af en dankten de oude bank af.

De stoffen bank had een creatief design in de stof. En een onhebbelijke piep merkten we pas dagen later. Het frame protesteerde iedere keer als iemand de armleggers gebruikte.

We waren dat ook blij dat we op zoek konden naar een andere. Want bordeaux-rood had ik inmiddels wel lang genoeg gezien.

Via internet vond ik een leuk bankstel. Leder, bruin, comfortabel leek het wel. En groot. Heel groot. Al voordat ik een bod uitbracht vroeg ik me af of het zou passen. Optimist als altijd besloot ik van ja en maakte ik me ook totaal geen zorgen over transport.

Afgelopen dinsdag ben ik gaan kijken. De oude eigenaar wilde me ook wel helpen met brengen. Dus hebben we samen woensdag een auto gehuurd en hebben de bank samen ingeladen. Het uitladen zou ik mijn vriendje laten doen besloot ik toen al.

Een nu hebben we een ander bankstel. Leuk, zo onder de lakens. Want het huis is een bouwkeet. Daar zal ik nog wel verslag van doen. Maar eerst ga ik verder met werken. De blog wordt zsm weer aangevuld.




1 opmerking:

  1. dit bankstel is te koop? is niet een Leolux maar ja daar heb ik dan ook geen budget voor

    BeantwoordenVerwijderen