woensdag 5 mei 2010

gotcha

Geregeld.

Ze gaat naar huis met 1 liter zuurstof. Het ziekenhuis regelt dat zelf met het huis. Omdat het vandaag 5 mei is en qua administratie niemand aan het werk is zal de portable fles pas morgen in de loop van de middag beschikbaar zijn. Dan krijgt ze hem aan bed en kan ze losgekoppeld worden van de muur waar ze nu de zuurstof nog uit haalt.

Ze krijgt nu energie verrijkt vloeibaar voedsel bij. En ze heeft een hele lijst moeten bijhouden van wat ze at vandaag. Sla me dood waarom. Ze ligt aan het zuurstof vanuit de muur en ga zover de flex tube haar laat gaan. Het eten komt van de voedingsassistent en toch moet zij bijhouden wat dat dan allemaal is. Whatever. Morgen is de zaal arts weer aanspreekbaar. Dan zal ik haar vragen om een ZM machtiging zodat ze ook in het huis voor een periode vloeibaar voedsel kan krijgen.

Met de evv-er van het huis heb ik het zorgplan aangepast. Ze zal meer begeleid worden bij de maaltijden, meer betrokken worden in de sociale activiteiten en minder te zeggen krijgen over het inschakelen van medische hulp als dat nodig lijkt te zijn.

De huisarts is op de hoogte van haar gesteldheid, zoals geestelijk als lichamelijk.

Vanuit de verpleging zal getracht worden om in de buurt een fysiotherapeut te benaderen met een copd aantekening waarbij ze kan trainen. Er is een lijst beschikbaar maar de dichtstbijzijnde daar is nogal even uit de buurt. Wordt vervolgd.

Haar saturatie lijkt goed te blijven. Morgen wordt in de loop van de dag nog een uitgebreid algemeen bloedbeeld bekeken. Als alles gaat zoals het nu gepland staat dan breng ik haar vrijdag aan het eind van de ochtend naar het huis. En ga ik aan het eind van de middag naar mijn huis.

Mijn huisarts had mij nog een zwaardere puf met ontstekingsremmer erbij gegeven en dat lijkt goed te helpen. Het hoesten wordt minder fel en vaak. Maandag moest ik maar weer aan het werk. Uitrusten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten