zondag 15 november 2009

OV: the big adventure


Mijn oudste dochter had kaartjes voor Muse. Het concert is in Rotterdam Ahoy en ze gaan met het OV. In het voorprogramma speelt Biffy Clyro en dat klinkt heel prima. So far so good.

Als alles gaat zoals het gaat dan kunnen ze tot Zwolle komen met de laatste trein. Maar ook zij heeft een issue met karma puntjes. Ze komen tot Amersfoort en zullen daar stranden. Drie concertgangers zonder vervoer.

Ik krijg het bericht en ga op zoek naar een oplossing. Een jeugdherberg, hostel of andere goedkope overnachtingsmogelijkheid voor drie. Eerst in Utrecht omdat ze daar eerst langskomen en dan Amersfoort.

Utrecht is snel gebeld en snel duidelijk. Niet te doen. Dan maar in Amersfoort zoeken. De wereld rondgebeld, bijna plek  in een hostel maar dan blijkt het toch maar voor twee te kunnen.

Het plan verandert, via de telefoon wordt me verzocht uit te zoeken wat een taxirit mag kosten. Ze rekenen dan heen en terug omdat ze niet verwachten een retourrit te krijgen. De kilometerprijs is rond 2 euro dus reken maar uit. Een klein 80 kilometer is het zeker dus 160x2 is ruim 300 euro.

Met een flinke onderhandeling kom ik uit op 150 euro. Verder afdingen heeft geen zin, zo slim ben ik dan ook nog wel. Ik meld het door aan de concertgangers en ze gaan accoord. Best een klauw met geld maar stranden in Amersfoort is ook niet alles.

Je zou daar in een kroeg kunnen gaan hangen, broodje iets eten en wachten op de eerste trein. Maar gezien het gezelschap zie ik dat niet gebeuren. Taxi it is.

We spreken af met de taxicentrale en vanaf dan loopt het goed. Eindelijk. Ze verdient het. Ik hoop dat ze het leuke van de dag weet te behouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten