dinsdag 24 november 2009

gloeiende gloeiende


Ik word er helemaal gestoord van. Ik heb een betalingsregeling, waardeloze regeling maar toch, … een regeling. Daarin hebben we afgesproken dat ik geld beschikbaar stel door al mijn inkomsten over te laten maken aan een bureau voor schuldhulpverlening. Dat bureau verzorgt dan mijn betalingen: vaste lasten, variabele lasten, betalingsregelingen, weekgeld.

Ik zorg dat er geld die kant op gaat. Iets meer dan het totaal bedrag dat nodig is. Dat bureau moet dan alleen de betalingen doen.

En dat hebben ze vorige maand niet gedaan !!! Je las het al eerder, er was iets vreemds aan de hand. We hebben daar over gesproken en kort en goed ben ik gewoon de sjaak zoals je dat kunt noemen. De extra kosten die er nu voor waterlevering werden berekend moet ik maar gewoon betalen. Zoals al die extra kosten die inmiddels toch richting de 2000 euro gaan lopen.

Inmiddels is duidelijk dat de betalingsregeling met de gemeentebelasting en met de rijksbelasting ook niet goed is uitgevoerd (lees: niet is betaald). Einde betalingsregeling, volledig saldo per direct opvraagbaar. Extra kosten worden in rekening gebracht.

Zo kom ik er nooit. Ik geef het maar op. Laat maar voorkomen. Ik ben er zat van. Dit kan ik zelf toch niet winnen?

Het bureau kan het de komende vier dagen nog regelen en anders ben ik zwaar de sjaak. Doe er nog maar een schepje bovenop joh. Kan er ook wel bij.

See if I care

Geen opmerkingen:

Een reactie posten