zondag 11 juli 2010

de slaapkamer

we liggen in een kleine slaapkamer. Hij is 2.90 meter breed en misschien 2.60 lang. Die breedte weet ik zeker want die heb ik opgemeten.

We hadden een verzameling bodems en matrassen, maar een eenheid is het niet. Door de huidige opstelling zijn we gewend geraakt aan een flinke bende personal space en dat willen we ook zo houden. Tegen elkaar aankruipen kan altijd als je een flinke ruimte hebt.

We zien een leuke boxspring van 2x90 en één matras van 180 met ook nog een topmatras. Uit ervaring weten we dat dat heerlijk ligt. Aan onze ruggen merken we ook dat de verzameling die we nu hebben op is. Dus bestellen we het bed. We betalen direct zodat ik zicht kan houden op het geld dat er is (ik reken mezelf anders rijk en met alles dat nog moet is dat geen goed plan).

De levertijd is een week en daar komen we wel overheen. Het bedrijf geeft online aan dat ze contact opnemen voor levering.

De huidige verzameling moet dan uit die kamer. Daar ligt datzelfde projecttapijt als in de rest van het huis. Gelukkig hier wel zonder lijm :)

De muren en het plafond zijn lichtblauw en het lijstwerk is donkerblauw. Er zit nog wat behang en er staat een restje kastje en een bureau.

Willen we daar dat nieuwe bed plaatsen dan kan een deel van de huidige opstelling als logeerbed gaan dienen. Maar ik vind dat we dan ook maar meteen moeten verven. Anders moet het straks achteraf en dat is onhandig. We hebben een groots bankstel en daar kunnen we wel een week op slapen. Dan heb je ruim de tijd om alles te doen. Op de vloer kan wel een simpel zeiltje, kun je dat ook eens zelf leggen. Het merendeel zit onder het bed straks dus doe maar een poging. Als je vanaf de deur naar het hoofdboord gaat leggen kan het alleen misgaan in de buurt van het hoofdboord. En daar zien we straks niks meer van.

De scheidingswand naar de kamer van mijn dochter is opgebouwd uit gipsblokken. Dat is blijkbaar niet heel stevig en het behang gaat samen met de deklaag eraf. Die moeten we dus optrekken. Gelukkig wordt hij daar steeds handiger in. De verf op het lijstwerk bladert af en moet dus ook zoveel mogelijk worden verwijderd voordat je er met een andere laag (beige) overheen gaat. Het bureau is in die kamer opgebouwd en blijkt niet door de deur te kunnen. Hij is van mijn dochter en die wil hem ooit ophalen. Dus hij moet netjes uit elkaar…

Het zeil komt er te liggen maar uit gemak is mijn vriendje bij het hoofdboord begonnen. Dus het creatieve snijwerk zit precies daar waar je het altijd gaat zien. Ik zucht maar en zeg er niks van. 

Ik bel nog eens met het bedrijf waar die afspraak blijft voor levering. Maar dan meldt de dame dat levertijd de tijd is die de leverancier nodig heeft om het stuk aan het bedrijf te leveren. Pas als zij het binnen hebben zullen ze bellen voor een afspraak. Ik moet geduld hebben want het duurt iets langer.

Na een lange wachttijd bel ik nog maar eens. Nog steeds geen bericht. Tot de volgende ochtend.

Op de site staat ‘uitverkocht’. Op zich geen punt, ik had al besteld. Als ik de dag daarna een mailtje krijg dat ze niet kunnen leveren valt mijn mond wagenwijd open. Heb ik dat weer?

Ik bel de service-afdeling. Ik heb al betaald, hoe gaat dat? En wat nu? De dame wijst met op alternatieven. Hetzelfde bed maar dan 20 cm minder breed. Dat is best veel, dus geen optie. Een andere opstelling dan. Ik snuffel wat rond maar zie alleen veel duurdere modellen. Dus ik vraag wanneer dat geld teruggestort wordt. Nu blijken ze een week te wachten of er misschien een vervangende bestelling wordt geplaatst waarmee verrekend kan worden. En als dat niet zo blijkt te zijn, dan wordt een verzoek om terugbetaling gedaan. Daar kan 30 dagen overheen gaan.

Dus in het slechtste geval zie ik niks anders maar kan ik ook niks anders bestellen omdat zij mijn geld vasthouden. Ik ga daar eens over nadenken.

Het bed dat we hadden gekozen spreekt me wel heel erg aan, nog steeds. En ze hebben hem ook in 140x200cm. Als de kamer 2.90 cm breed is dan kan 2 x zo’n 1.40 bed geplaatst worden. Dan hebben we echt een super bed. Doordat we zo heel verschillend zijn is dat ook niet zo’n slecht idee.

Ik heb het snel warm, hij slaapt eind juni/begin juli nog met een dubbelgevouwen winterdekbed. Ik ben echt een wentelteefje die ook nog eens vaak wakker wordt. Hij slaapt door alles heen en ligt ook vrij rustig. Dus 2x 1.40 wordt het.

Ik plaats de bestelling en spreek een leverdatum af, want deze is direct leverbaar. Op een snoeihete vrijdag worden ze geleverd. De jongens brengen het wel boven maar monteren en plaatsen mogen we zelf doen. En dan blijkt een 2x70 boxspring toch breder dan 1.40 te zijn. We komen in de totale breedte 2 cm tekort. Ik ga met een wig aan de slag, hij zal gaan passen. Ik bespaar je details maar uiteindelijk staat het. Een heel groot bed in plaats van een bankstel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten