dinsdag 25 augustus 2009

contract


We hebben een schuldbemiddelingscontract!

Ooit (ruim dertien maanden geleden) leverden we ons over aan een bureau dat ons aanbevolen was door de BedrijfsMaatschappelijkWerker bij mijn werkgever. Het bureau stond haar goed bekend, goeie ervaringen mee.

Waarom ik dan niet denk ik dan maar.

Ik betaal bijna zestig euro in de maand om mijn betalingen te doen, mijn budget te beheren. Steeds maar weer moet ik er zelf achter aan als er een betaling niet of niet correct is uitgevoerd. Hoe moeilijk kan het zijn om met de juiste gegevens de juiste betaling op het juiste moment te doen? Alle dreigingen staan op stil omdat we aan het onderhandelen waren.

Toch moet ik vragen om een betaaloverzicht per maand (waarvoor ik dan extra moet betalen, wel 1 of 2 velletjes per maand).

In die dertien maanden zijn we van meerdere schuldeisers afgekomen doordat we ze hebben betaald. Als er even niet aan je hoofd wordt gezeurd en er een stop op andere betaalafspraken staat, kun je oppotten en de pot uitbetalen. Dat hebben we een paar keer gedaan.

Als er iets niet gaat zoals het moet of kan, dan bel ik er soms zelf maar achteraan. Anders sleept het maanden en gebeurt er niks. Staat er wel plots weer een man in pak bij de deur met een boze brief. Ben ik weer de klos. Of werd ik afgesloten omdat betalingen verkeerd of te laat werden doorgevoerd. Ik blijf wel verantwoordelijk voor de kosten.

Nu hebben we mijn huidige inkomsten helemaal volgepropt met een betalingsregeling. Dit niveau moet ik dus binnen blijven halen, op welke wijze ook. Er komt steeds minder verstoring voor dus hopelijk betekent dat dat ik op dit vlak wat meer rust in de tent krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten